תיאור מקרה

תיאור מקרה: עליות מקטע ST באישה צעירה עם סרטן שד

הסננה של גידול שד הביאה לתמונה דמוית אוטם לבבי עם עליות ST | במטופלים אונקולוגים עם כאבים בחזה ועליות מקטע ST באק״ג, חשוב להביא בחשבון אבחנה מבדלת מעבר לאוטם לבבי עם עליות ST

אולטרסאונד של הלב, אקוקרדיוגרפיה. אילוסטרציה

אק״ג עם 12 לידים עדיין מהווה אמצעי מפתח לאבחון של אוטם לבבי עם עליות ST. עם זאת, מגוון מצבים אחרים, מעבר למחלות חסימתיות של העורקים הכליליים, בהם היפרקלמיה, מיוקרדיטיס, פריקרדיטיס ותסמונות טקוטסובו ובורגדה, יכולים להתבטא בעליות מקטע ST. זאת, בשיעור היארעות של 3%-15% עם גיל ממוצע של 45 + 14.

שילוב של עבר רפואי מפורט, בדיקה גופנית קפדנית ובדיקות הדמיה יכולים לסייע לרופא להגיע לאבחנה הנכונה.

בכתב העת International Heart Journal מובא תיאור מקרה של מטופלת בת 39 עם סרטן שד מטפלסטי הנמצאת בתהליך של טיפול אונקולוגי משולב.

המטופלת אושפזה במחלקה לרפואה דחופה בגלל חולשה כללית וכאבים בחזה המלווים בהיפוטוניה. האבחנה הראשונית של המטופלת הוגדרה כתסמונת כלילית חריפה.

בבדיקת האק״ג בקבלתה הודגמו עליות של מקטע ה-ST, אך בשל הקכקסיה הנאופלסטית והשבריריות של המטופלת, הוחלט לנהל אותה עם טיפול תרופתי ולהרחיב את הכלים האבחנתיים לאקוקרדיוגרפיה ובדיקת CT.

לבסוף אובחנה המטופלת עם מסה חיצונית אשר הסתננה לקיר בית החזה, הפריקרדיום, חדר ימין, למחיצה הבין-חדרית והעורקים הכליליים.

במטופלים אונקולוגים עם כאבים בחזה ועליות מקטע ST באק״ג, חשוב להביא בחשבון אבחנה מבדלת מעבר לאוטם לבבי עם עליות ST. במקרה זה, על ידי שימוש במשלב שיטות הדמיה לבביות, הצליחו החוקרים להעריך את שלב הגידול ואת המעורבות הכלילית במטופלת זו.

נושאים קשורים:  סרטן שד,  אוטם לבבי,  עליות ST,  אקוקרדיוגרפיה,  תיאור מקרה,  חדשות
תגובות