חדשות

עשרות ראשי איגודים רפואיים דורשים מהר"י לנקוט עמדה ולעצור את הרפורמה המשפטית

ראשי איגודים, חברות וחוגים רפואיים דורשים לפרסם את עמדות המועמדים לראשות הר"י בנושא ומזהירים מפני איומי החקיקה | רופאים בכירים מתריעים: רופאים ומתמחים רבים כבר הודיעו שלא יישארו בישראל

רופאים בהפגנות המחאה נגד הרפורמה המשפטית. צילום: גיל יערי/ פלאש 90

שתי קריאות נפרדות המיועדות לראשי מערכת הבריאות שוגרו על ידי רופאים וארגוני בריאות בנושא השינויים במערכת המשפט. בגילוי דעת של ראשי איגודי רופאים, מנהלי חברות וחוגים מתחום הבריאות שפורסם אתמול (ב') נקראים המועמדים לראשות ההסתדרות הרפואית להביע עמדתם בנושא השינויים במערכת המשפט והשפעתם על מערכת הבריאות.

במכתב אחר שהופץ על ידי רופאים בכירים ובו פנייה לעמיתיהם להצטרף לקריאה, הם דורשים מההסתדרות הרפואית, ממשרד הבריאות ומהממשלה לעצור את הרפורמה המשפטית: "המהפכה המשפטית מהווה סכנה מיידית לשירותי הרפואה והבריאות בישראל".

גילוי הדעת של ראשי האיגודים הרפואיים מוען להנהלת ההסתדרות הרפואית, המועמדים/ות לראשות הר"י ולראשות המועצה המדעית, ונכתב בו: "אנו מוצאים לנכון לפנות אליכם לפני הבחירות לראשות הר"י ולמועצה המדעית בבקשה לפרסם את עמדתכם והתכניות שלכם בנוגע להשלכות השינויים המוצעים במערכת המשפט והשלטון על הזכות לבריאות, על איכות הרפואה ועל המומחיות הרפואית. זכות המצביעים בוועידת הר"י לדעת את עמדתכם בנושא קריטי זה.

"מצערת העובדה שעד כה לא התקיים דיון בהר"י ולא נשמע קולה. אנו מצפים להתייחסותכם לנושא המרכזי שעל סדר היום הציבורי בישראל, שלו השפעה רבה גם על הבריאות בישראל. כדבריו של זאב ז'בוטינסקי: 'שקט הוא רפש - הפקר דם ונפש'".

על גילוי הדעת חתמו 31 יו"ר איגודי רופאים ובהם, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית; יו"ר איגוד הפתולוגיה; יו"ר האיגוד הישראלי לניאונטולוגיה; יו"ר איגוד אונקולוגיה קלינית ורדיותרפיה; יו"ר איגוד אנדוקרינולוגיה; יו"ר איגוד נפרולוגיה ויתר לחץ דם; יו"ר איגוד מחלות זיהומיות ועוד; 25 רופאות ורופאים מנהלי חברות ועשרה רופאות ורופאים, יו"רים של חוגים.

לגילוי הדעת נלווה נספח עם דוגמות להשפעות השינויים על מערכת הבריאות והזכות לבריאות ובין השאר דוגמאות כמו הפקעת הפיקוח והרגולציה על ההכשרה הרפואית והמומחיות (הצעת חוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות); עידוד חקיקה מפלה כנגד אוכלוסיות מיוחדות ובפרט נשים, הכוללים מניעת טיפול (הפלות, טיפולי פוריות בנשים יחידניות, פונדקאות בקהילת להט"ב, טיפול בטרנסג'נדרים ועוד), לצד הקפאת חקיקה המקדמת זכויות להט"ב (הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה).

עוד התייחס גילוי הדעת להסכמי השכר הקיבוציים אל נוכח הצעת החוק של ח"כ שמחה רוטמן בנושא דיני העבודה, שעתידה לשנות את יחסי העבודה בישראל. בתחום המשפטי צוין ביטול עילת הסבירות, שעלול להשפיע לרעה על הליכי רשלנות רפואית תוך פגיעה ביכולת לקבוע נזק המצדיק פיצוי.

ראשי האיגודים הרפואיים מציינים בנוסף את הפגיעה במינהל תקין במערכת הבריאות - חקיקה סקטוריאלית, ללא ביקורת שיפוטית ערכית; פגיעה במעמד הבינלאומי של הרפואה בישראל לנוכח העדויות על כרסום מעמדה של ישראל בפורומים בינלאומיים ובעיתונות המקצועית. החותמים מביעים חשש משמעותי שהליכי החקיקה יפגעו גם בחופש המחשבה ובמחקר האקדמי.

רופאים בהשתלמויות בחו"ל כבר הודיעו שלא יחזרו לארץ

בפנייה נפרדת של רופאים בכירים הם מונים את ההשלכות ההרסניות של שינויי החקיקה על מצבו הבריאותי של הפרט ועל מערכת הבריאות והעובדים: "ניתן כבר לזהות שבר גדול בקרב רופאות ורופאי רבים להמשיך ולעסוק ברפואה בישראל. רופאות ורופאים בהשתלמויות בחו"ל כבר הודיעו שלא יחזרו. מתמחים ופרחי רפואה לא מתכננים את המשך הקריירה שלהם בישראל ומתארגנים להעתיק את משפחותיהם מעבר לים. שיתופי פעולה מדעיים מופסקים ותקציבים מוקפאים... השטח בוער ומבעבע ולא נוכל לעמוד מנגד".

הרופאים קוראים לעצור את החקיקה. "לא יהיה מי שימנע מינויים פוליטיים לאורך כל שדרות הניהול בבית החולים ובקהילה", מתריעים הרופאים וממשיכים ומונים את השפעות השינויים על מערכת הבריאות ובין השאר גם: "לא ניתן יהיה להגן על הציבור מפני חקיקה והחלטות דרקוניות בתחום בריאות הציבור; לא ניתן יהיה למנוע הפליה אסורה בהקצאת  ומתן שירותי בריאות; לא ניתן יהיה להגן על מטופלים מפני ניגוד עניינים ברפואה ולא ניתן יהיה לשמר את איכות ועצמאות הכשרת כלל מקצועות הרפואה".

נושאים קשורים:  רפורמה משפטית,  הר"י,  מחאה,  הפיכה משטרית,  איגודים רפואיים,  הגירה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
14.03.2023, 20:00

הכותרת מצחיקה. כביכול משתמע ממנה שיש ביכולתה של הר"י לעצור את הרפורמה והיא רק צריכה לבחור לעשות כן.
שהר"י תתמקד בשיפור תנאי הרופאים בהסכם הקרוב. אני סקפטי אם בכך (שזה תפקידה ) היא תצליח. קל וחומר לא בדברים שגדולים עליה...

16.03.2023, 07:48

בוודאי שהר"י לבד אינה יכולה לעצור את ההפיכה המשפטית.
אבל, התנגדות של הר"י למהפכה המשפטית יכולה להוסיף נדבך חשוב למחאה
להזכיר, ההפיכה המשפטית הינה הפלטפורמה המשפטית לשינוי פניה של הדימוקרטיה הליברלית של ישראל למדינה חשוכה , דתית יותר שפוגעת בזכויות המוחלשים והמיעוטים בחברה ובסופו של דבר בכולנו.
לא מפתיע שישנם רופאים שזה לא מפריע להם, והם היו דוהרים בשמחה לכיוון הזה ( ראה משטרים אפלים בהסטוריה)
אבל רוב הרופאים שאמורים לדגול בדאגה למוחלשים , עזרה לזולת , טיפול רחמני , מאמינים שמקצועם הינו מגדלור ליברלי בסביבה גזענית ודורסנית .
הם דורשים בצדק שהארגון שמייצג אות ידגול גם כן בעקרונות הללו, ולא יתרכז בדל"ת אמות תשלום לשעות נוספות, קיצור תורנויות או ארוחות לילה לתורנים ( זה חשוב , אבל לא העיקר).

אנונימי/ת
19.03.2023, 01:09

אתר פוליטיקה (פראבדה) אונלי הוא אתר האינטרנט המוביל בישראל לרופאים ולאנשי מקצוע בתחומי הרפואה.

אתר פוליטיקה אונלי מביא את מיטב תקצירי המאמרים מכתבי העת ומאגרי המידע הרפואיים המובילים בעולם, כיסוי נרחב של הנעשה בתחום הרפואה בישראל ובעולם, סקירת חדשות מתחום הרפואה, מאמרי דעה, מדורים בנושאי משפט ואתיקה רפואית, לוחות זמנים לאירועים וכנסים בתחומי הרפואה ועוד.

פוליטיקה אונלי משמש כפלטפורמת אינטרנט רשמית לאיגודים ולחברות המדעיים, הנהנים במסגרת האתר משירותי תוכן, שירותי חדשות, אפשרות לנהל את כלל הפעילות המקוונת שלהם באמצעות האתר ועוד שירותים נוספים רבים.

Political Only

הוקם ומנוהל על ידי קבוצת מדיה

15.03.2023, 09:05

לא להתעסק עם פוליטיקה , מי מהרופאים טוב לרפורמנ או לא טוב כדי שילמדו רפואה ו לא פוליטיקה

אנונימי/ת
15.03.2023, 22:45

לכל הרופאים כמוני שמתוסכלים מההתנהגות השערורייתית הזו, נא לחתום על העצומה הזו הקוראת לחדול מעירוב פוליטיקה עם המקצוע שלנו.
https://www.atzuma.co.il/drno

15.03.2023, 23:19

קוראת לחברי הרופאים לחתום על העצומה נגד הפיכת הר"י לשחקן פוליטי.
חזיתי בסרטוני החרפה שהיתה בוועידת הר"י היום, ההפרעה למ"מ שר הבריאות וההתנהגות המחפירה, וגם שמעתי את דברי ד"ר דורון קופלמן שהתבטאותו היתה מיותרת. תוקפים "חוקים גזעניים" שלא נחקקו לא הועברו ולא יועברו ורוצים שאנחנו הרופאים נתמרד ונשבות ?
פוליטיזציה של הר"י זו חרפה !!
כל רופא יכול לבחור בקלפי ככל העולה על רוחו, ואין לאירגון כמו הר"י כל מנדט להפוך לגוף פוליטי. בוודאי לא כאשר אין לאירגון כל מושג מה דעת חבריו !! לא דעתה של "השמנת" בועידה, אלא כלל הרופאים.
אתם אמורים לייצג אותי.
לא את לפיד גנץ ומיכאלי.
אותי.
הרופאה.
וכעת, כשמן על המדורה, אני רואה מכתב שעומד מחר להפוך את הר"י, אירגון מקצועי מייצג, לגוף בעל עמדה פוליטית בשמי ??
מי שמכם?
לקרוא לסכסוך עבודה בשל פסיכוזות המונים של "לכאורה" ?
השתגענו?
כמו שכבר אמרו לפני, אנחנו רופאים וצריך להשאיר את ההסתדרות ואת האיגודים מחוץ לפוליטיקה.
הר"י הוא בית לכל מגוון הדעות בארץ. כולן.
כולן.
גם שלי ושל חברים אחרים. גם אם אני לא מפגינה, מרעישה וחוסמת, דעתי שווה כמו של כל חבר באירגון.
ואני מבהירה :
לא אשאר באירגון מקצועי שבוגד בי ובערכיי והופך לשחקן פוליטי.
בברכה,
ד"ר טליה מרק.

15.03.2023, 23:29

‏חוצפה חסרת תקדים! מי נתן לכם זכות וסמכות להתעסק בדברים פוליטים? ‏אנחנו מאות רופאים שתומכים ברפורמה ‏המשפטית ‏ונאבקים בדיקטטורה של בג״צ ואינם מרשים לכם לדבר משמנה.

אנונימי/ת
16.03.2023, 08:10

הויכוח אינו "פוליטי"
בחברה שלנו יש צד שדוגל בעמדה בעד הדימוקרטיה - עמדה לגיטימית
וצד שדוגל בדיקטטורה שלטונית שבה שולטת השמרנות הקיצונית שפוגעת הלהטבים, נשים ומיעוטים - זאת עמדה לא לגיטימית
זה לא דיון פוליטי , זוהי מלחמה קיומית!

16.03.2023, 22:40

סיסמאות עלובות. לא פלא שאתה מקפיד להיות אנונימי.

אנונימי/ת
18.03.2023, 14:45

למה ישר מלחמה? זה רק וויכוח. תרד מהעץ.

אנונימי/ת
19.03.2023, 01:12

אתר פוליטיקה (פראבדה) אונלי הוא אתר האינטרנט המוביל בישראל לרופאים ולאנשי מקצוע בתחומי הרפואה.

אתר פוליטיקה אונלי מביא את מיטב תקצירי המאמרים מכתבי העת ומאגרי המידע הרפואיים המובילים בעולם, כיסוי נרחב של הנעשה בתחום הרפואה בישראל ובעולם, סקירת חדשות מתחום הרפואה, מאמרי דעה, מדורים בנושאי משפט ואתיקה רפואית, לוחות זמנים לאירועים וכנסים בתחומי הרפואה ועוד.

פוליטיקה אונלי משמש כפלטפורמת אינטרנט רשמית לאיגודים ולחברות המדעיים, הנהנים במסגרת האתר משירותי תוכן, שירותי חדשות, אפשרות לנהל את כלל הפעילות המקוונת שלהם באמצעות האתר ועוד שירותים נוספים רבים.

Political Only

הוקם ומנוהל על ידי קבוצת מדיה

אנונימי/ת
16.03.2023, 00:02

נו חלאס עם הראש הקטן הזה שלכם.
כל כתבה אתם בוכים ש"מערבבים לי פוליטיקה במקצוע-מגדל-השן-שלי".
יש משמעות ישירה למה שקורה כאן ולמקצוע שלכם, ולבריאות של הציבור.
תפסיקו להתנהג כמו בשוויץ ולהעמיד פנים כאילו כל הרפש הזה לא נוגע גם אליכם.
רוצים להעמיד פנים שאתם מעל זה ולא ללכלך את החלוק הלבן שלכם? אחלה. שבו בצד (הלא נכון של ההסטוריה). אל תפריעו.

אנונימי/ת
16.03.2023, 00:20

איזה משמעות ישירה? חלומות באספמיה.
איך נסיון לאזן בין רשות שופטת ומחוקקת זה רפש?
די עם הדמגוגיה. אתם אינטלגנטים, תחשבו קצת.

נכון מאוד שלא צריך ללכלך את החלוק הלבן במשחקים פוליטיים! גם אני בעד הרפורמה בשמי המלא ולא אנונימי! כל אחד עם דעתו, אין צורך לעשות פוליטיזציה של רפואה.

אנונימי/ת
16.03.2023, 00:09

הייטק זה מקצוע פוליטי?
טייס זה מקצוע פוליטי?
נהג אוטובוס זה מקצוע פוליטי?
רק פוליטיקאי, מזכירת מפלגה ועוד 5 מקצועות בארץ זה מקצוע פוליטי.
כל השאר מרימים את עצמם ויוצאים להגן על עקרונות הדמוקרטיה. אבל כאן האנשים שאמורים להיות אור ליברלי מבדלים עצמם בתירוץ "רפואה זה לא פוליטי".
עצוב. מאד עצוב.

אנונימי/ת
16.03.2023, 00:24

כשאתה בא ואומר אני טייס, אז תקשיב לדעה שלי, ברור לך שזו התנשאות אליטיסטית שהיא חלק מהבעיה ולא קשורה לפתרון כלל.
הטייס, הייטקיסט, רופא יותר טוב מעקרת הבית בדימונה? אין טייסים, הייטקיסטים, רופאים שתומכים ברפורמה?
הלכנו לבחירות. הפסדתם. תתבגרו ותתקדמו.

שום מקצוע לא פוליטי, אין צורך לקשור את המקצוע לפוליטיקה. חייבים לעשות את העבודה המקצועית ללא קשר לדעה הפוליטית. זו האבנה של דמוקרטיה ולא מרד וחסימת כבישים! האוייב לא נח וצוחק עלינו! במידה וימשך הטרלול לא תיהיה המדינה בכלל!

אנונימי/ת
16.03.2023, 06:53

הרופאים צריכים לעסוק בעבודת הקודש של ריפוי חולים - מול החולים להיות א-פוליטיים ולא לנקוט עמדה ציבורית
למותר לציין שבין הרופאים יש מנעד דיעות ואין לצאת עם שום עמדה פוליטית שמייצגת רופאים יש לנו מספיק עבודה קשה כל אחד יעסוק במקצוע שלו ההסתדרות הרפואית מייצגת ענייני הרופאים הנובעים מעצם היותם רופאים כמקצוע ההסתדרות הרפואית לא גוף פוליטי ואל לה לעסוק בפוליטיקה

16.03.2023, 07:01

אם ההחלטה תתקבל זה יהפוך את הר"י מארגון מקצועי ומייצג לגוף פוליטי.
אני אישית לא אמשיך בחברות במצב כזה.

אנונימי/ת
16.03.2023, 07:05

סוף לנפוטיזם במערכת המשפט!

אנונימי/ת
16.03.2023, 07:57

בוט שמדקלם שקר. מצטט אמיתות שקרו לפני 40 שנה ונעלמו בעקבות רפורמות מתקנות שקרו לפני 30 שנה
אבל אם אפשר לשקר ולהטעות , אז למה לא?

אנונימי/ת
16.03.2023, 07:16

אין להר״י זכות להביע עמדה פוליטית. זה לא גוף פוליטי ולא נבחר לשם כך. יש רופאים שתומכים ברפרומה וצריך לעבוד זה לצד זה. אפסיק חברותי בהר״י אם הם יפעלו במדרש הפוליטי וידברו בשמי דברים שאיני מסכימה עמם.
תחתמו!
https://www.atzuma.co.il/drno

אנונימי/ת
16.03.2023, 07:50

תפסיק את חברותך , זה כנראה יעשה טוב לארגון

16.03.2023, 08:31

הניסיון של חלק מיור האיגודים השונים לקשר בין הרפורמה המשפטית לבין דאגה לעקרונות יסוד של מקצוע הרפואה וההשלכות ההרסניות הנמנות בטיוטה שהוגשה ליור הרי הינה דעה אישית פוליטית ורחוקה מהמושג של מקצועי והיגיוני. שיטה זו היא חלק מאותו נחשול אדיר שנועד רק לכפות את דעתם על הרוב, כל תרחישי האפוקליפסה קודחים רק במוחם ולא יהפכו למציאות ורק זורעים פחד ואימה, אנחנו לא מבקשים מפרופ ציון חגי שבחרנו בו כיור הרי אלא אנחנו דורשים אל תחבור לרופאים שמטרתם לקדם את האגנדה הפוליטית ותהפוך את הרי לעוד כלי בידי השמאל להשיג לגימטציה לא לכבד דעת הרוב, תזכור שאתה גם נציג של אלפי רופאים שחושבים אחרת, אנחנו כן רוצים הידברות ופשרה אך גם שינוי, אל תיצור בקדנציה השניה שלך מציאות של קרע בארגון הרופאים ופיצול.

אנונימי/ת
16.03.2023, 08:57

מי זה "בחרנו בו"
רוב הרופאים לא הכירו את השם ציון חגי עד לאחר שהוא נבחר
שיטת הבחירות בהר"י היא שיטה שבה עסקן מביא עסקן ובסוף בדיל ביניהם , נבחר אחד מהם
אף פעם לא נזקק מועמד לראש הר"י לקמפיין שבו יופיע בפני הרופאים שבוחרים בו , יציג את עמדותיו וייבחר לפיהן
רוסיה הסובייטית , כבר הזכרתי?

16.03.2023, 09:40

מאז קום המדינה, מדינת ישראלה הייתה מנוהלת ע" בג"ץ, חוקים שהתקבלו ע" כנסת ושלא מוצאו חן אצל אמריקאים או אירופים אנטישמיים היו מבוטלים ע" בג"ץ. כך שמדינת ישראל לא הייתה עצמאית. זה הפעם יש סיכוי שחוקים שהתקבלו ע" כנסת לא יוכלו להתבטל ע" בג"ץ, מדינת ישראל סוף סוף תהיה עצמאית ו זה לא מוצא חן אצל אמריקאים ואירופים והן ממנים את הפגנות אין סופיות בכסף רב . נקווה ש לוין ונתניהו יעמדו והתעלמו מכל הצעקות והפגנות, אין חשש בעניין הכלכלי מדינת ישראל לא רק שתיפגע אלא הפוך תצליח ובגדול ,אתם רופאים תבינו אתם שהולכים להפגנות אתם תומכים באויבינו.

מיד מאבחנים שהדוקאור הזה מבין בכלכלה יותר טוב ממיטב חתני פרס נובל בכלכלה שלא מבינים כלום. סוד הגאונות הזה גם הוא ברור, הוא ניזון ממקורות מידע מהיימנים יותר, ממאגר שנקרא 'פייק ניוז'...

אנונימי/ת
18.03.2023, 14:57

פרופסור אבירם אתה ידוע מה נטייה פוליטית של אלה שחתמו? כי ראיתי רשימה של כלכלנים אחרים שאמרו ההפך. יש לך הסבר? אולי אלה חכמים ואלה אידיוטים? נבואה ניתנה...

אנונימי/ת
16.03.2023, 10:59

יצחק פפו טועה פעמיים.
פעם אחת כאשר הוא מציג דיעה (לגטימית כשלעצמה) כעובדה. יש רופאים שבעד הרפורמה ויש כאלה שנגד. לאף אחד אין מונופול על מה שטוב ונכון.
פעם שניה כאשר הוא אומר שדאגה לזכויות הרופאים היא חשובה אבל לא העיקר. אז זהו - שהיא כן העיקר. הר"י זה ארגון עובדים ועוד כזה שגובה דמי חבר יקרים מאוד. ככזה הוא בהחלט צריך להתרכז בדלת אמות של תנאי העסקה של הרופאים. מי שרוצה להפגין נגד הרפורמה מוזמן לעשות זאת על חשבונו או על חשבון תורמים (מהארת או מחו"ל) ולא על חשבון דמי החבר של הרופאים (בפרט כאמור שיש כאלה שבעדה).
אם תבדוק את התפלגות ההצבעה אצל המוחלשים תמצא דווקא רוב מוצק לממשלה הנבחרת. אז שיתמודדו עם הבחירה שלהם.

16.03.2023, 19:42

לכל ה"א-פוליטיים" האנונימים: ה"רפורמה המשפטית" נוגעת בכל שטחי החיים בישראל וובודאי גם לתחום העיסוק שלנו. ה.ר.י הוא ארגון עובדים (יוניון) אבל גם ארגון שמייצג את הפרופסייה, והוא מחוייב לייצג אותנו משפטית ואתית, לא רק בנושא זכויות העבודה כרופאים. זכותה (וחובתה!) של הרי להביע דעה בנושא מהותי שיש לו השלכות משמעותיות על המקצוע שלנו. לדרוש מהארגון היציג להימנע מהבעת דיעה על ההפיכה השלטונית המתרחשת כעת בישראל זו אווילות מוחלטת.

16.03.2023, 22:48

אבנר היקר, מי אנונימי ?
הנה אני. .מתנגדת להבליט המחאה.
הרי כל המחאה המהונדסת הזו היא זעקה מפני ביצה שלא נולדה מעז עקרה !! נלחמים במה ?
באולי יחקקו חוק נגד נשים/ גברים / ג'ינג'ים/ הולכי על 4 ... ?
וכל ה"פחדים" נתמכים בעיקר בשנאת חרדים והסתה ?
איפה המציאות וההיגיון ?
מישהו קרא לפטר רופאים ולפגוע בזכויות מקצועיות ?
אלף פעמים תקרא לזה הפיכה משפטית כדי לחזק את ההסתה, כשמעשה מדובר בתיקון עוולות שנעשו מעצם הדיקטטורה של בגץ והיועצים המשפטיים.
עבודה בעיניים.
והר"י אינה אירגון פוליטי, ואם תהפוך כזו, מאות רופאים יפרשו מהאירגון.
ואני גם.

אנונימי/ת
19.03.2023, 01:15

אתר פוליטיקה (פראבדה) אונלי הוא אתר האינטרנט המוביל בישראל לרופאים ולאנשי מקצוע בתחומי הרפואה.

אתר פוליטיקה אונלי מביא את מיטב תקצירי המאמרים מכתבי העת ומאגרי המידע הרפואיים המובילים בעולם, כיסוי נרחב של הנעשה בתחום הרפואה בישראל ובעולם, סקירת חדשות מתחום הרפואה, מאמרי דעה, מדורים בנושאי משפט ואתיקה רפואית, לוחות זמנים לאירועים וכנסים בתחומי הרפואה ועוד.

פוליטיקה אונלי משמש כפלטפורמת אינטרנט רשמית לאיגודים ולחברות המדעיים, הנהנים במסגרת האתר משירותי תוכן, שירותי חדשות, אפשרות לנהל את כלל הפעילות המקוונת שלהם באמצעות האתר ועוד שירותים נוספים רבים.

Political Only

הוקם ומנוהל על ידי קבוצת מדיה

אנונימי/ת
19.03.2023, 01:16

רשף
אנחנו בעד הרפורמה.

16.03.2023, 20:29

בעד הרפורמה, נגד התערבותה של הר"י בעניינים הפוליטיים.

אנונימי/ת
16.03.2023, 21:22

רעיון מצוין שכל הרופאים הבכירים עם משכורותיהם המנופחות והקליניקות היקרות יעזבו את הארץ ובמקומם יכנסו רופאים במשכורות סבירות מכל העולם. ביחס אחד לעשר, רמת הרפואה תעלה עם שיפור הנגישות והשירות.

אנונימי/ת
18.03.2023, 15:06

נראה איך האליטיסטים יסתדרו במדינה ללא שכבות חלשות יותר? מי מי הם יגבו אז את הרווחים ? גם גנרלים ללא חיילים לא שווים כלום.. וחבל שחלוץ דיבר כמוך. את עכשיו אליטה? על חשבון מי גדלת ועשית אסמכה? חשבת על כך לפני שהפגנת התנשאות כזו. יש הרבה רופאים צנועים שעושים עבודה שחורה כדי שאת תוכלי להרוויח בקליניקה שלך. ככה זה בכל מקצוע. והרבה פעמים זה לא רק עניין של כישורים אלה גםעניין של מזל. תתביישי.

אנונימי/ת
17.03.2023, 09:59

אבנר , אני רואה שאתה מתקשה להבין אז אסביר שוב יותר לאט. אין דבר כזה הבעת דיעה של הר"י. מי קובע מה העמדה של הר"י? אתה? מי יכול לקבוע שאחרי הרפורמה הרופאים יפגעו?
לכן שהר"' תעסוק במב שצריכה בדומה להסתדרות העובדים

אנונימי/ת
19.03.2023, 01:19

היהפוך כושי עורו ???
אבנר הגיע מקיבוץ של שמאל, חי כשמאל, וממשיך להפריח רעיונות של קומוניסטים.

אנונימי/ת
18.03.2023, 14:18

לא עניין של הר״י להכנס לפוליטיקה. רוב הרופאים בעד הרפורמה במשפט (רפורמה ולא מהפכה!) המהפכה המדינית קר יזיק לכולנו, לא לאנרכיה!

אנונימי/ת
19.03.2023, 15:44

הבל הבלים ורעות רוח. עדיף שרופאים יתרכזו בהענקת רפואה מיטבית וזמינה, ולא יערבבו זאת עם פוליטיקה. רופא המבקש לעסוק בפוליטיקה הדרך פתוחה בפניו להיות פוליטיקאי ולא ...רופא.