חדשות

פרופ' גליה רהב מתריעה: התפשטות זיהומים עמידים במרכזים הגריאטריים

יו"ר האיגוד למחלות זיהומיות לראשי מערכת הבריאות: "יותר מ-70% המאושפזים במחלקות מונשמים במרכזים גריאטריים הם נשאים של זיהומים עמידים - נדרש מהלך קיצוני לטיפול בבעיה" | משרד הבריאות: "ערים לקשיים"

מרכז גריאטרי, מטופלים גריאטריים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

יותר מ-70% מהקשישים שמאושפזים במחלקות מונשמים במרכזים הגריאטריים הם נשאים של זיהומים עמידים, כך כותבת לראשי מערכת הבריאות פרופ' גליה רהב, יו"ר איגוד המומחים למחלות זיהומיות ומנהלת מערך מניעת זיהומים במרכזים גריאטריים: "אם לא ייעשה מהלך קיצוני, המרכזים הגריאטריים יקרסו". על כך דיווחה אמש (א') קטי דור בכאן 11.

במכתבה כותבת פרופ' רהב כי נדרש מהלך קיצוני כדי לטפל בהתפשטות זיהומים עמידים ופטריות במרכזים הגריאטריים, שאין בהם צוות ייעודי למניעת זיהומים, לא רופא ולא אחיות; לא ניתן לאשפז בבידוד כי אין מספיק מקום ואי אפשר לסגור חדרים שלמים; אין תקציבים לרכישת ציוד חד פעמי וחומרי ניקוי ואין תקציבים לסיקור ובדיקות ואין מערכת לאיסוף מידע.

"המצב הקיים הוא שמרכזים גריאטריים לא מוכנים לקבל חולים עם חיידקים עמידים ובטח לא עם הפטריה קנדידה אאוריס. אם לא ייעשה מהלך קיצוני, המרכזים הגריאטריים יקרסו. אני זועקת זעקת חירום על המצב הבלתי נסבל אליו נקלעו הקשישים במדינת ישראל, בפרט אלה המאושפזים במרכזים הגריאטריים", כתבה רהב לראשי מערכת הבריאות.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות ער לקשיים הקיימים במרכזים הגריאטריים הנוגעים לטיפול בחיידקים עמידים. בשנת 2021 עודכנו תעריפי האשפוז, כך שמרכזים גריאטריים קיבלו תוספת תקציבית ייעודית עבור כל יום אשפוז במסגרת מניעת זיהומים במוסד ותוספות נוספות בהיקף של כ-80 מיליון שקל. בימים אלה ובמסגרת התקציב שניתן לשנים 2023-2024, שוקד המשרד על תכנית מענה כוללת לבעיה המקצועית ובכלל זה לקשיים התקציביים".

נושאים קשורים:  מרכזים גריאטריים,  פרופ' גליה רהב,  חדשות,  זיהומים,  קשישים
תגובות
01.07.2023, 12:35

סליחה, מה לא היה ברור , במקום לדון בשאלת סוף החיים והפסקת טיפולים מאריכי חיים שאינם תורמים דבר לאיכות החיים , בעיקר לחולים מונשמים , סיעודיים וחסרי תקשורת מסיבות שונות , דנים איך להמשיך טיפולים אנטיביוטיים חוזרים חסרי תוחלת .