חדשות

ראש עיריית חיפה לשעבר מתנגד להעברת בית חולים מחיפה לקריות

ההחלטה איזה בית חולים ייסגר בחיפה – "כרמל" או "בני ציון" – תתקבל בקרוב | יונה יהב למנכ"ל משרד הבריאות: "סגירת בית חולים בחיפה תפגע בחוסן הלאומי" | בהנהלת ה"כרמל" מעוניינים לעבור למרכז הרפואי החדש שיוקם בקריית אתא

בית החולים כרמל בחיפה. צילום: דוברות הכרמל

יונה יהב, ראש העיר של חיפה לשעבר, פנה אתמול (א') למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בבקשה שלא להעביר בית חולים מחיפה לקריות. "סגירת בית חולים בחיפה תפגע בחוסן הלאומי", כתב יהב בפנייתו שנשלחה גם לשרי הבריאות והביטחון.

התכניות לפתיחת בית חולים חדש בקריית אתא, שייקרא על שם מנחם בגין, כבר אושרו. מנכ"ל משרד הבריאות, שביקר בשבוע שעבר בבית החולים כרמל בחיפה, אמר כי ההחלטה איזה בית חולים ייסגר בחיפה – "כרמל" או "בני ציון" - תתקבל בשבועות הקרובים.

על פי התכנית, תשתית כוח האדם של בית החולים שייסגר תעבור לבית החולים החדש. המתנגדים למהלך מסבירים כי בית החולים כרמל משרת אוכלוסיות מבוגרות, ששאלת הנגישות היא קריטית עבורם.

על פי התכניות, שקיימות כבר מאמצע שנות ה-90, המרכז הרפואי בקריית אתא יהיה הגדול באזור, יכיל יותר מ-2,000  מיטות אשפוז, בשטח כולל של 150 דונם ושטח בנוי של 428 אלף מ"ר. המרכז ישרת אוכלוסיה של כ-650 אלף איש וייתן מענה לצורכי האוכלוסיה בחלק המזרחי של מטרופולין חיפה ולזו שבישובים שבין שפרעם לכרמיאל. המרכז הרפואי עתיד להיפתח בעוד כשבע שנים.

יהב צייר תרחישים של חזית בצפון, בין אם במלחמה או ברעידת אדמה והשלכותיהם: "איום במלחמה רב זירתית בכלל ומלחמה בחזית הצפון בפרט תהפוך את העורף לחזית. חיפה צפויה לספוג פגיעות רקטות וטילים. ניוד בית חולים נוכח הסכנות הללו היא החלטה חסרת אחריות לאומית. זאת ועוד: השעון המתקתק של רעידת אדמה חזקה הצפויה לבוא, כפי שמעריכים בכירי הססמולוגים, מעמידה החלטה זאת כמנותקת ממציאות החיים בחיפה ובמטרופולין כולו".

הוא מזכיר מצבים בהם עמדה חיפה כמוקד לרפואה דחופה: "די אם נזכור את האסונות הרבים שפקדו את חיפה והמטרופולין, אשר העמידו למבחן את מערך הרפואה הדחופה. במגיפת הקורונה ראינו כיצד בית החולים רמב"ם נאלץ להפוך חניונים למחלקות רפואיות; עוד קודם לכן ניהלנו אירועים רבי עוצמה כמו 300 טילים שנורו על חיפה, ואסון לאומי של שריפת הכרמל, שרק בדרך נס לא גבו מחירים גבוהים יותר בנפש".

יהב, המתמודד שוב לראשות עיריית חיפה, מפציר בבר סימן טוב לחזור בו מכוונתו להעביר בית חולים מחיפה לקריות ומציין: "נדמה שהפקידות המקבלת את ההחלטות בירושלים לא למדה את לקחי האסונות האלה, ובמקום לתגבר את מערך הרפואה בעיר, מבקשת להחסיר ממנו. רק עיוור לא יראה את גודל האסון המתקרב לבוא מהחלטה שכזאת".

יהב חותם את מכתבו במילים: "אין ספק שגם תושבי הקריות ראויים לבית חולים ולמעטפת שירותי בריאות נגישה, אבל אסור להעלות את תושבי חיפה קורבן להחלטה שכזאת. אלחם בכל כוחי שאף בית חולים לא ייצא מגבולות חיפה לעולמי עד! בתקווה שלא תיתן ידך לסיכון תושבי חיפה".

מהנהלת בתי החולים כרמל נמסר בתגובה: "בית החולים כרמל הוא המתאים ביותר למעבר לבית חולים חדש, וזאת בשל מצוקת השטח הקשה בה הוא מצוי, ללא יכולת לגדילה, ללא חניה. בניין בית החולים נמצא באמצע שכונת מגורים עם בעיות גישה קשות".

נושאים קשורים:  בית החולים "כרמל",  בית החולים בני ציון,  חיפה,  קריית אתא,  משרד הבריאות,  יונה יהב,  חדשות
תגובות

דבריו של יונה יהב נשמעים בדיוק כמו מה שניתן לצפות ממתמודד לתפקיד ראש העיר, ולא יותר. אין כאן שום טיעון סביר. אני תוהה למה זו בכלל כותרת

יש חוסר גדול בבתי חולים בארץ - וגם רופאים וכל מה ששייך למערכת הבריאות! מבורך שיבנו עוד בית חולים גדול. אבל 3 בתי החולים בחיפה שנים רבות מלאים מעל ומעבר. יש לשמור אותם ולהשקיע בהם גם כן.
יונה יהב כן צודק שאבסורד שאנשים מבוגרים מחיפה ( זה האוכלוסיה) יצתרכו למצוא דרך איכשהו להגיע לקרית אתא או מי יודע לאן לקבל טפול רפואי!