חדשות

מגיפת הקורונה יצרה שיא בהכנסות בתי החולים בארה"ב

כספי הסיוע לטיפול במגיפה שיפרו את מצבם הפיננסי של אחד מכל חמישה בתי חולים בארה"ב, למעט אלה המטפלים באוכלוסיה היספאנית | מחקר חדש מגלה כי ייתכן שגודל הסיוע היה רב מהנדרש

מגיפת הקורונה בארה"ב. אילוסטרציה

מגיפת הקורונה יצרה שיא בהכנסות בבתי חולים בארה"ב, למעט בבתי החולים המשרתים את קהילות היספאניות. כך עולה ממחקר ”שינויים בביצועים הפיננסיים של בתי החולים בארה"ב במהלך מצב החירום בבריאות הציבור של COVID-19", שפורסם בכתב העת JAMA לאחרונה.

מצב החירום לבריאות הציבור בתקופת הקורונה גרם לשינויים מהותיים בפעילות בתי החולים, עם עלייה בטיפולים ובעלויות. החוקרים מציינים כי השפעת השינויים הללו על המצב הפיננסי של בתי החולים אינה ברורה ולכן הם ביקשו להעריך את השינויים בביצועים הפיננסיים של בתי החולים לפני ובמהלך מצב החירום.

לשם כך הם ערכו ניתוח קבוצתי אורכי בבתי חולים מ-2017 עד 2021, תוך שימוש בנתונים לאומיים של המכרזים הרפואיים של RAND ששולבו עם נתוני סקר הקהילה האמריקאית. במחקר עוקבה ארצי שבו לקחו חלק 4,423 בתי חולים אמריקאיים, ל-3,337 (75%) בתי חולים היתה הכנסה תפעולית נטו חיובית בשנים 2020-2021 ו-720 (16%) התמודדו עם מצוקה כלכלית.

בתי חולים להוראה ובתי חולים באזורים מאוד עירוניים קיבלו את המימון הרב ביותר. בתי חולים ללא כוונת רווח קיבלו, בממוצע, 5.4 מיליון דולר יותר מאשר גופים למטרות רווח, שלמרות שהסיוע שלהם היה נמוך יותר, הם לא היו בסיכון לגירעונות.

80% מבתי החולים האמריקאיים קיבלו כספי סיוע במהלך 2020 ו-2021, ורובם (75%) נותרו רווחיים. שליש (36%) מבתי החולים היו בעלי שולי רווח שליליים לפני המגיפה בהשוואה ל-23% מבתי החולים בשנים 2020 ו-2021. כמעט אחד מכל חמישה בתי חולים שיפרו את הביצועים הפיננסיים שלהם במהלך המגיפה. תוצאות הבדיקה שערכו מראים כי רווחי התפעול החציוניים עמדו על 6.5% עד 2021 בהשוואה לרווחי תפעול של 2.8% לפני הקורונה.

החוקרים מצאו כי בתי חולים המשרתים אוכלוסיות היספאניות היו בסבירות גבוהה יותר לחוות מצוקה כלכלית, אפילו לאחר שקיבלו מימון חירום לבריאות הציבור. לדבריהם, כספי הסיוע לטובת הטיפול בקורונה שיפרו את הרווח התפעולי נטו, המחושב כהכנסות תפעוליות פחות הוצאות של בתי חולים, והרווח הגיע לשיאים של כל הזמנים.

הכותבים מציינים כי למרות שרוב בתי החולים בארה"ב היו במצב מאוזן כלכלית בשנות המגיפה, בין היתר בשל מתן כספי סיוע לטיפול במגיפה, ייתכן שגודל הסיוע היה רב מהנדרש עבור בתי חולים רבים.

נושאים קשורים:  בתי חולים,  ארה"ב,  סיוע כספי,  מגיפת הקורונה,  חדשות,  הכנסות בתי החולים,  19-COVID
תגובות