חדשות

קמפיין לאומי לגיוס והכשרת סטודנטים/יות למקצוע אחים ואחיות

בישראל כ-83 אלף אחיות ואחים, ממוצע של כ-6 אחיות לאלף נפש, שיעור נמוך ביחס למדינות ה-OECD | קמפיין חדש של משרד הבריאות מבקש להגדיל את כוח האדם בסיעוד במערכת הבריאות

הכשרה קלינית, סטודנטים לרפואה, מקור: משרד הבריאות

קמפיין חדש של משרד הבריאות קורא לסטודנטים וסטודנטיות ללמוד סיעוד ולהיות אחים ואחיות בישראל. הקמפיין שעלה אתמול (ג') נועד לחזק את מערכת הבריאות בישראל.

בהודעה לעיתונות שליוותה את השקת הקמפיין נכתב כי בישראל ישנם כ-83 אלף אחיות ואחים, שהם 6.73 אחיות לאלף נפש, שיעור נמוך ביחס למדינות ה-OECD. אולם, בדו"ח שפרסם מכון טאוב, שיעור האחים והאחיות בישראל אף נמוך יותר ונכון לשנת 2020 עמד על 5.1 אחים ואחיות לאלף נפש, כאשר במדינות ה-OECD, הממוצע הוא 8.9 אחים ואחיות לאלף נפש. נתוני ה-OECD מעודכנים לשנת 2021 מראים כי בעוד שבשוויץ עומד היחס על 18 אחיות ל-1,000 נפש, בארה"ב 11.9 אחיות לאלף נפש, ישראל נמצאת בין פולין (5.7) להונגריה (5.3), עם 5.4 אחיות ואחים לאלף נפש.

תכנית החומש של מינהל הסיעוד במשרד הבריאות מבקשת להגדיל את המספר ל-7 אחיות ל-1,000 נפש, מה שמצריך גיוס אחים ואחיות נוספים למערכת הבריאות.

"מקצוע הסיעוד עובר בשנים האחרונות תהליכי פיתוח והעצמה מואצים, הרחבת הסמכויות והרחבת גבולות העשייה הקלינית, פיתוח תחומי התמחות ומומחיות, מילוי תפקידי ניהול בכירים במגוון תחומים ושותפות מלאה בקבלת החלטות וקביעת מדיניות ואסטרטגיות פעולה", נכתב בהודעה.

הקמפיין - "חיים מלאי חיים" - עוסק במשמעות שבסיוע להצלת חיי אדם ושיפור חיי המטופלים והוא מפורסם בטלוויזיה, בדיגיטל וברשתות חברתיות ומלווה במענה במוקד קול הבריאות על ידי אחיות בכירות מהמערכת, שישיבו לשאלות המתעניינים בתחום.

ד"ר שושי גולדברג, אחות ראשית ארצית וראש מינהל הסיעוד, מסרה כי "האחים והאחיות בישראל מהווים את המשאב המרכזי לקידום בריאותם של תושבי מדינת ישראל. מעבר לעובדה כי זהו מקצוע מלא משמעות, נתינה והצלת חיים של ממש, הוא מאפשר השתלבות בעולם הרפואה המתחדש".

נושאים קשורים:  סיעוד,  אחים ואחיות,  משרד הבריאות,  קמפיין,  ד"ר שושי גולדברג,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
30.08.2023, 18:28

קודם שיתנו תקנים, בעיקר לפנימיות.יתגמלו כראוי!!!
יכירו בסיעוד כמקצוע! הגיע הזמן!
כל זה.. הרבה לפני שמציפים את השוק בכוח אדם שיוריד את השכר שלנו.

אנונימי/ת
30.08.2023, 19:08

לא חסר כח אדם חסרה תקינה-מה יעזור הקמפיין-המקצוע מבוקש גם ללא הקמפיין

אנונימי/ת
30.08.2023, 20:10

הכשרת אחים ואחיות מכניסה כסף לבתי החולים ויוצרת אינפלציה והצפת השוק, מה שיגרום לפגיעה בשכר האחים והאחיות ולאבטלה.
אין חוסר באחים ואחיות. יש חוסר בתקינה .

30.08.2023, 21:32

דבר ראשון יש להתמקד בחוסר התקינה, השוק מוצף האחיות וישנן שיושבות בבית למעלה משנה ומחכות לתקן. בנוסף אחוזי השחיקה הגבוהים בקרב צוות סיעודי גורמים לעזיבת המקצוע. כאשר שתי אחיות אחראיות בלילה על מחלקה של 40 חולים מורכבים, מונשמים, מדממים, מפרפרים, כאובים וסיעודיים לא פלא שאלו הנתונים, והחשוב מכל סיעוד לא מוכר כמקצוע אלא כעיסוק, דבר בעל השלכות כלכליות ומקצועיות משמעותיות שצריך להיות בראש סדר העדיפויות.

31.08.2023, 06:26

הבעיה היא לא בכמות האחיות אלא בכמות התקנים!!! תתעוררו!!!!
תיתנו משכורות פחות מבישות

אנונימי/ת
03.09.2023, 14:15

למה אין קמפיין לעידוד סטודנטים ללמוד רפואה?! ולמה הרי שותקים? רק כשמדובר בפוליטיקה שומעים מהם?