ישראל במלחמה

8 חתני פרס נובל: להעביר בדחיפות תרופות וטיפול רפואי לחטופים

זוכי פרס נובל קוראים לראשי האו"ם, הצלב האדום וארגון הבריאות העולמי לפעול באופן מיידי למתן סיוע הומניטרי לכל החטופים בעזה: "חייהם ובריאותם בסכנה גדולה"

מזכ"ל ה-WHO, ד"ר טדרוס אדהנום ג'ברייסוס. צילום: Alexandros Michailidis/ שאטרסטוק

שמונה חתני פרס נובל קוראים להעביר בדחיפות תרופות וטיפול רפואי לחטופים, בפנייה שנעשתה הבוקר (ג') למזכ"ל האו"ם, לנשיאת הצלב האדום ולמזכ"ל ארגון הבריאות העולמי.

חתני פרס נובל - דניאל כהנמן (כלכלה 2002), אברהם הרשקו (כימיה 2004), אהרון צ'חנובר (כימיה 2004), רוג'ר קורנברג (כימיה 2006), עדה יונת (כימיה 2009), דן שכטמן (כימיה 2011), מיכאל לויט (כימיה 2013) ואריה ורשל (כימיה 2013) - כתבו לארגונים: "אנו מבקשים, בכל הכבוד הראוי, לפעול באופן מיידי כדי להבטיח מתן סיוע רפואי לכל החטופים, שחייהם בסכנה ללא תמיכה חיונית כזו. דחיפות היא בעלת חשיבות עליונה במצב קריטי זה".

לפנייתם אל אנטוניו גוטרש, מזכ"ל האו"ם, מיריאנה ספוליאריץ', נשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום וד"ר טדרוס אדהנום גברייסוס, מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, צורף דו"ח על מצבם הבריאותי של החטופים שנכתב על ידי מערך הרפואה במטה משפחות החטופים והנעדרים.

"כחתני פרס נובל, אנו מביעים דאגה עמוקה מהחטופים המוחזקים בעזה. אנו מוצאים את עצמנו נאלצים להשמיע את קולנו על רקע חייהם של חפים מפשע המוחזקים בשבי, משפחות שנקרעות וקהילות שלמות המתמודדות עם מציאות קשה של מלחמה. אנו מתעקשים להשמיע את קול ההיגיון, וקוראים לכם, כמנהיגים, לנקוט בפעולות שיקדמו את שחרור כל החטופים כצעד חיוני לקראת הפסקת אש ומניעת שפיכות דמים נוספת. תשעים הימים האחרונים היוו במה לתמונות ורגעים קורעי לב של ייאוש, פחד ומוות".

עוד ציינו הכותבים: "החשש הקולקטיבי שלנו מעמיק לנוכח הטרגדיה האנושית המתרחשת, כאשר אלפים נעקרו מבתיהם הן בישראל והן ברצועת עזה, מלווה באובדן חיים בלתי נתפס. הדו"חות הרפואיים של החטופים המוחזקים בעזה, יחד עם דיווחי ארגון הבריאות העולמי, מדגישים את הצורך הבהול בהתערבות. תשעים יום בשבי הם סכנת חיים לכל אחד מהחטופים שעדיין מוחזקים במנהרות בעזה. השבי המתמשך שלהם מונע כל פתרון שיוביל להפסקת המלחמה. חייהם ובריאותם בסכנה גדולה, כמפורט בדו"ח הרפואי המצורף.

"אם לא יינתן טיפול רפואי דחוף לכלל החטופים, התוצאה עלולה להיות בעיות בריאותיות בלתי הפיכות במקרה הטוב ולהוביל למוות במקרה הרע. עדויות שורדי השבי ששוחררו חושפות מקרים קיצוניים של אלימות נפשית ופיזית, כולל תקיפה מינית אכזרית, הטלת מום, עינויים, הרעבה והתייבשות כפויה. ככל שעובר יום, בריאותם וחייהם של כל החטופים נמצאים בסכנה חמורה".

חתני פרס נובל מציינים בפנייתם כי "שחרור החטופים הוא צעד חיוני לקראת הקלת הסבל ובניית הבסיס לשלום בר–קיימא", ומצטטים את הטייסת שעקבותיה לא נודעו, אמיליה ארהרט: "הדבר הקשה ביותר הוא ההחלטה לפעול. כל השאר אינו אלא עקשנות".

הכותבים מזמינים את נשיאת הצלב האדום ומזכ"לי האו"ם וארגון הבריאות העולמי להגיע לישראל ולהתרשם במקום בהקדם האפשרי: "נוכחותכם נחוצה כדי לחזות ממקור ראשון בהרס ובזוועות שנגרמו במהלך טבח השבעה באוקטובר ולהיפגש עם שורדי השבי ומשפחות החטופים. קריאתכם וביקורכם הן שתי פעולות שאתם יכולים לנקוט על מנת לקדם בריאות ושלום. רק באמצעות מאמצים מרוכזים נוכל לחזות את סופו של הסכסוך ההרסני הזה ולסלול את הדרך לעתיד שבו ישראלים ופלסטינים מתקיימים יחד בהרמוניה", הם מסכמים.

נושאים קשורים:  פרס נובל,  סיוע הומניטרי,  חטופים,  האו"ם,  ארגון הבריאות העולמי,  הצלב האדום
תגובות
10.01.2024, 22:20

תבורכו על היוזמה שלצרי טפול על אוזניים ערלות שכן מדבר בקבוצה מובחרת של אנשים ישראליים ברובם